Translate

Proljetne košarice, Spring tartlets


Jučer nam je i službeno stiglo proljeće. No u mom kraju je ono već neko vrijeme tu. Visibabe, zvončići i jaglaci dali su ga nagovijestiti čim se otopio snijeg. Živim na selu, pokraj potoka uz kojeg je kao i svake godine promolilo glavice ovo predivno proljetno cvijeće. Obožavam proljeće, vjerojatno zato jer sam i rođena u njemu. Moje najdraže cvijeće su tulipani (na koje ću morati još malo pričekati da se probude u mom dvorištu).

   


 







Inspirirana mirisima i bojama proljeća, zaželjela sam se takvog jednog deserta. Kao podloga za laganu kremu i voće odlučila sam napraviti košarice, a kasnije sam ih iskoristila za vrijaciju deserta.
Košarice su napravljene od prhkog tijesta. Tražila sam recepte posvuda ali sam se ipak na kraju odlučila za dobar stari recept iz mamine kuharice. Krema je tradicionalna slastičarska, a ideja za voće je došla sama po sebi pošto sam htjela da desert bude lagan i svjež.


Proljetne košarice

Za košarice(otprilike 12 kom):
25 dag brašna
10 dag margarina
12 dag šećera
1 jaje
1/2 vrećice vanilin šećera
malo pecilnog praška

Za kremu: 
3 žutanjka
40 g šećera
3,5 dl mlijeka
2 žl gustina
1 dl šlaga ili slatkog vrhnja
1/2 šlagfixa

+ voće po želji (otprilike za 1 veću šalicu), ja sam koristila šumsko voće

Košarice: Zamjesite glatko tijesto od svih sastojaka koje će te prije zagrijati na sobnu temperaturu. Maslac umrvite u brašno sa pecilnim praškom pa dodajte umućeno jaje i šećere. Ostavite u hladnjaku oko 30 min zamotano u foliju. Razvaljajte tijesto tanko oko 1/2cm, pa režite krugove i slažite tijesto u kalupiće za košarice (ima ih u Konzumu za oko 25kn). Ako nemate kalupiće, ove košarice možete ispeći i u kalupu za muffine. Tijesto lagano izbodite vilicom i pecite doke ne dobe zlatnu boju, 5-10 min na 180 C. I košarice su gotove, ostavite da se ohlade.

Krema: Pjenasto istucite žumanjke, šećer i gustin uz dodatak malo hladnoga mlijeka. Ostatak mlijeka stavite sa šećerom da zakipi pa polako ulijevajte smjesu jaja. Kuhajte dok se ne zgusne brzo mješajući kakao vam ne bi nastale grudice (oko 5 min). Maknite s vatre pa potopite u hladnu kupku da se ohladi. Izmisajte šlag sa šlagfixom te ga polako umješajte u kremu. 

Slaganje košarica: Ja sam voće stavila na dno košarica pa sam onda na vrh istisnula kreme. Vi možete prvo staviti kremu pa onda voće ako tako više volite. 
Savjet: Košarice je dobro malo poprskati vodom čim se ispeku kako bi omekšale, ili ako imate vremena napravite ih dan ranije da otpuste.






Ovakve košarice možete pripremiti i u većoj količini pa ih smrznuti. Kasnije ih izvadite iz zamrzivača i samo punite npr. čoko-ganash kremom koja je brzo gotova ili npr. kremom za lemon merenque pitu te ukrasite sa šlagom. Zapravo je na vama da se igrate s ovim košaricama jer zaista se mogu kombinirati sa svakakvim okusima. Možete ih čak puniti i s Nutelom, đemom ili maslacem od kikirikija. Mljac.

Kakao košarica punjena čoko-ganashom, ukrašena šlagom i čoko mrvicama











1 komentar :

  1. Ja isto mislim da obožavam proljeće zato što sam rođena u proljeće. Košarice su sigurno odlične, ove sa ganache kremom, šlagom i voćem obavezno radim s jagodama.

    OdgovoriIzbriši

Copyright © 2015 CakeByDesign | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka